What I'm doing in France

 
Vad är det jag gör nere i Frankrike egentligen? Det ni fått höra är att jag är på nåt stället som kallas för Taizé (man säger dock teze), antingen så vet ni vad det är eller så har ni aldrig hört talas om det. Jag hade inte ens hört namnet för en ett år sedan typ. Taizé är ett kloster som ligger i Frankrike, dit kommer konfirmander och ungdommar från alla möljiga länder, just nu har jag fått höra av mina ledare att det finns engelsmän, tyskar, ryssar och portugiser mm. Det skulle också vara runt 200 svenskar där nere just nu. 
 
Vi kommer vara där nere i en vecka, jag vet ärligt inte riktigt vad vi kommer göra men jag vet att man blir indelade i grupper med folk från andra länder. Man gör lite olika aktiviteter med gruppen och diskuterar också lite olika saker tror jag. Man går på gudstjänter 3 gånger per dag och lever väldigt enkelt. Vi kommer ochså ha en retritdag då vi kommer vara tysta i ca 1 timma (vi har dock redan testat detta en gång). Mer om vad vi kommer göra vet jag faktiskt inte men jag vet att det kommer bli en stor upplevelse och att jag kommer träffa massa nya folk från andra länder. Det är ett kristet kloster så det är liksom ingen sol semster men det känns som det är en nyttig upplevelse som man kan lära mycket av. Eftersom detta är tidsinställt så har jag förmodligen kommit fram till Taizé ganska nyss. Jag hoppas verkligen att detta kommer bli riktigt bra, och blir det inte det så åker jag med massa goa folk som kommer göra det bra. Har fixat några tidstinställda men förövrigt så hörs vi när jag kommer hem! Ha de gött, puss 
 
-tidsinställt 
 
// design gjord av ©isabellafelicia

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: